„Savoir-vivre dla uczniów klas I-III, z kultura na co dzień” - kl.IIId

Jesteś tu: Strona główna » Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa » „Savoir-vivre dla uczniów klas I-III, z kultura na co dzień” - kl.IIId

„Savoir-vivre dla uczniów klas I-III, z kultura na co dzień” - kl.IIId

Uczniowie klasy IIId, w ramach NPRC realizowali projekt czytelniczy „Savoir-vivre dla uczniów klas I-III, z kultura na co dzień”. Celem projektu było propagowanie zasad dobrego zachowania i upowszechnianie literatury dotyczącej wskazanego tematu.

Wstępem do podjęcia działań było zapoznanie się z bogatą literaturą dziecięcą dotyczącą dobrych manier. Dzięki temu nauka kulturalnego zachowania w różnych sytuacjach, stała się łatwiejsza i bardziej zrozumiała.

Uczniowie uświadomili sobie celowość dobrych zachowań i propagowali pozytywne wzorce tworząc prace plastyczne. Podniesienie poziomu kultury osobistej i poznanie znaczenia zwrotów „savoir-vivre i maniery” stało się czymś codziennym i niezbędnym w koleżeńskich relacjach.

Istotnym wydarzeniem w realizacji wyznaczonych zadań były warsztaty kulinarne w restauracji UNIBUS. Dzieci pod okiem specjalistów uczyły się zasad zachowania przy stole, prawidłowego nakrycia w rożnych okolicznościach i poznały sposoby ozdobnego składania serwetek. Swoje wiadomości chętnie wykorzystały w rożnych codziennych czynnościach.

Podsumowaniem był udział w scenkach rodzajowych oraz rozwiązywanie quizu i krzyżówek tematycznych.

Udział w zajęciach przyczynił się do podniesienia kultury osobistej i dostarczył wielu przyjemnych wrażeń.