Działania, które należy podjąć aby poprawić wyniki sprawdzianu po klasie VI i egzaminu gimnazjalnego:
L.p. |
Działania |
Osoby odpowiedzialne |
Okres |
1 |
Planowanie całorocznej pracy oraz pracy na każdej lekcji uwzględniające słabe i mocne strony kształcenia, wynikające z analizy sprawdzianu po klasie VI i egzaminów gimnazjalnych . |
Każdy nauczyciel na swoim przedmiocie. |
Cały okres nauki |
2 |
Powtarzanie szczegółowych treści nauczania według podstawy programowej.
|
Każdy nauczyciel na swoim przedmiocie |
Od II semestru w klasie III gimnazjum i VI szkoły podstawowej |
3 |
Analizowanie poleceń pod kątem ich rozumienia, parafrazowanie treści zadań, poleceń przez uczniów na każdej lekcji, podkreślanie istotnych informacji, zadawanie pytań sprawdzających stopień rozumienia poleceń. |
Każdy nauczyciel na swoim przedmiocie |
Cały okres nauki |
4 |
Sprawdziany diagnostyczne z przedmiotów objętych sprawdzianem lub egzaminem. |
Dyrekcja , nauczyciele przedmiotów z których sprawdzana jest wiedza na egzaminie i sprawdzianie |
Na koniec roku szkolnego kl. V oraz II gimnazjum |
5 |
Rozwiązywanie na lekcjach przykładowych testów egzaminacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zadań sprawdzających umiejętności, sprawiające uczniom trudności na sprawdzianie i egzaminie. |
Każdy nauczyciel na swojej lekcji |
Cały okres nauki, w zależności od liczby godzin |
6 |
Konsultacje dla uczniów zdolnych i napotykających trudności w nauce . |
nauczyciele |
Cały okres nauki |
7 |
Zwrócenie szczególnej uwagi na indywidualizację nauczenia w zakresie realizowanych treści, form, metod na każdej lekcji i zajęciach pozalekcyjnych. |
nauczyciele |
Cały okres nauki |
8 |
Wpływanie na większe motywowanie dzieci przez rodziców do nauki, informowanie rodziców o wynikach sprawdzianów i egzaminów próbnych. |
wychowawcy |
Na zebraniach i w rozmowach indywidualnych |
9 |
Holistyczne ocenianie prac. |
Nauczyciele matematyki i języka polskiego |
Cały okres nauki |