Szkoła Podstawowa nr 4 im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim

3 – DNIOWA WYCIECZKA NAD MORZE KLAS V

3 czerwca o godz. 6.00  klasy piąte wraz z opiekunami (p. B. Szurbak, I. Wesołowską, K. Wesołowską i E. Tomczuk) wyruszyły  w trasę: Gdańsk – Gdynia – Sopot – Łeba – Hel.  Pierwszego dnia w Gdańsku mieliśmy okazję zwiedzić  Stare Miasto, Długi Targ, Żuraw i oczywiście zrobić pamiątkowe zdjęcie przy morskim symbolu miasta - Fontannie Neptuna.

Następnie przejechaliśmy do Sopotu, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć Krzywy Dom oraz pospacerować po najdłuższym drewnianym molo w Europie. Wieczorem zostaliśmy zakwaterowani w ośrodku wypoczynkowym Feniks w Jastrzębiej Górze. Jako niestrudzeni wędrowcy nie omieszkaliśmy pójść jeszcze po obiadokolacji „pomoczyć nogi” w naszym  trochę zimnym morzu.  Drugi dzień obfitował w niespodzianki pogodowe. Wczesnym rankiem przywitały nas chmury i niska temperatura.  Po śniadaniu pojechaliśmy na pokaz karmienia fok na  Helu, a potem weszliśmy podziwiać piękne widoki na latarnię morską w Rozewiu.  Nadal było zimno i pochmurno. Zostało nam tego dnia wejście na wydmy w Słowińskim PN. Gdy podjechaliśmy na miejsce zdarzył się „cud”. Naszym oczom ukazało się piękne niebieskie niebo i Słońce!  Specjalnymi pojazdami melexami (dla wtajemniczonych menelexami) podjechaliśmy pod same wydmy. Mogliśmy potaczać się w cieplutkim piasku, a najbardziej pomysłowi ułożyli ze swoich ciał napis SP4. Kolejną atrakcją był spacer w drodze powrotnej brzegiem morza. Jodu nawdychaliśmy się do woli!  Trzeciego dnia w Gdyni  wstąpiliśmy na ORP Błyskawica, po którym oprowadził nas nasz ulubiony pilot – pan Kamil. Być w Gdyni to konicznie być w Oceanarium. Mogliśmy tam podziwiać  gatunki zwierząt zamieszkujących światowe morza i oceany. Zadowoleni i bezpieczni wróciliśmy ok. 22.30 do Bielska. Wyjazd zaliczamy do bardzo udanych!